niedziela, 16 grudnia 2007

Na jeden temat (1)

Wybrałem język z którym się zmierzę w okresie świąteczno-nowo rocznym. Będzie to Python... odnalazłem kiedyś wydrukowany podręcznik z wikibooks, który jest w większości tłumaczeniem podręcznika udostępnionego na licencji GNU Free Documentation License pt. "Dive into Python" Marka Pilgrima.
Do języka przekonał mnie ten program :

import re, urllib
print re.sub('</p>', '', re.sub('<br>|<p>|<br/> |<br/>','\n', re.sub('No', '\nNo',
urllib.URLopener().open('http://www.99-bottles-of-beer.net/lyrics.html').read()[3516:16297])))


Który pochodzi z strony projektu 99 Bottles of Beer, który to ma na celu stworzenie programów w wszystkich językach, który ma po prostu wyświetlić tekst tej piosenki: tekst.
Program w Pythonie, był chyba jednym z najkrótszych programów, na tej stronie.

Dla fanów komputerów dziś przypada ważne święto, 60 rocznica zbudowania pierwszego transformatora. Gdyby, nie te urządzenie, dziś nie było by tego wszystkiego co mamy... http://www.heise-online.pl/news/item/2327

Jeszcze jedno małe pytanie dla tych którzy wiedzą co zrobić w następującej sytuacji. Mianowicie mój system operacyjny Microsoft Windows XP SP2, chyba zwariował i błędnie odczytuje rozmiar mojego dysku twardego. Dysk ma 120 GB (wg. producenta), faktycznie około 114 GB. A to co mówi Windows prezentuje na poniższym zżucie.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Nic tylko wołać pomocy ;]

0 komentarzy:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru